Po zrušených lokálkách, část 3 12.4. 2008 Publikováno 12. 4. 200829. 9. 2020Autor Honza Toufar 0 Pokračování článku o jízdě po zrušených lokálkách s motorákem M240.0113. Opouštíme Nemotice a v dobré pohodě pokračujeme dále na Kyjov. Zde je zajímavé provedení “škarp” podél kolejí. Jsou to korýtka vzniklá tak, že se před lety lehce zešikma zašalovalo a vně šaluňku se nalil hrubý beton. V Kyjově mají ostrovní nástupiště a množství trávy mezi kolejemi i kolejnicemi, což je krásně patrno. Vlevo od krajní koleje má (snad) traťovka “uskladněné” pražce, hrubý štěrk, písek, jemný štěrk… Při výjezdu z Kyjova se mi podařilo konečně cvakout mechaniku také zezadu. Nevím – platila snad v poloze volno pro nás jako skupinová, když jsme projeli z tohoto pohledu vlevo od ní? Zanedlouho jsme opět stanuli, bylo to u vjezdového návěstidla. Výborně, mám také nějaké z boku. Malinko předběhnu. Po dalších pár desítkách metrech, za jízdy, se již toto návěstidlo jevilo jako maličké. To už jsme se nacházeli na koleji směr Mutěnice. Vpravo od “našeho” návěstidla je slabě rozeznat ještě jedno – platí pro dvojkolejnou trať, kterou jsme tímto opustili (směr Veselí). Kolej vpravo od fotografa, s odvratnou výhybkou, je vlečka, tuším Vetropack a možná i něco jiného. Jeví se jako pojížděná. V dálce byl nyní vidět vlevo od vjezdů nějaký objekt. Já jsem ho však včas sejmul zblízka, ještě u té mechaniky. Je vidět, že nějaké “produktovody” vedou z čela nad silniční vozidla.. …a jiné vedou z boku nad železniční vozidla. Jedeme po trati na Mutěnice, kde byla osobní doprava zastavena až od letošního GVD (duben 2005). Na vjezdu do Svatobořic jsem vyfotil výhybky na kyjovském zhlaví. Celkem banalita, ale zase: stěrk, rez, kde roste tráva, jak vypadá cesta necesta podél slepé koleje, kde se může něco nakládat a vykládat. Domek u trati mohl být klidně i u silnice. Má na zahradě inspirativní binec. Na výjezdu ze Svatobořic si můžeme povšimnout mj. vydatně probarvené rezatohnědé koleje. V Dubňanech bývalo podle brožurky pět průjezdných kolejí, nejspíš se uživily v dobách těžby lignitu. Dnes je průjezdná kolej jediná. Vpravo odbočuje vlečka, původně z koleje (č.4) druhé vpravo od koleje, po které jedeme (č.1). Koleje 2 a 4 byly sneseny, ale zůstaly pahýly po stranách výhybek. Je jednodušší výhybky ponechat, než je vyrvat a nahradit prostou kolejí. Jazyky výměn pro směr rovno už zmizely. Za dvěma takovými výhybkami na koleji 2 je na koleji 4 angličan. Ten jsem nafotil při pohledu z druhé strany. Snesená druhá kolej (blíže k objektivu) napoví, jak to obarvit, až bude něco takového vznikat na kolejišti. Za nekompletním angličanem je pěkné betonové zarážedlo a za ním nějaké domky.