Po zrušených lokálkách, část 2

8.4. 2008

Pokračování článku o jízdě po zrušených lokálkách s motorákem M240.0113

Ve stanovenou dobu jsme se dali do pohybu. Vůz byl plný chlapů tak asi od patnácti do šedesáti. Posléze se objevily dokonce dvě osoby ženského pohlaví, avšak ty patřily k personálu – bylo o nás dobře postaráno. Vařily kávu, čaj, párky a prodávaly další “studené” pochutiny a nápoje. Jeli jsme směrem na Brno-Židenice, ale tam jsme ani nedojeli. Nešlo o žádné potíže. Naopak. Po projetí odbočkou Táborská (kryta návěstidly) jsme zastavili a přední stanoviště strojvedoucího se změnilo na zadní. Rozjeli jsme se opačným směrem, ne však na Dolní, nýbrž již po vlárské trati na Brno-Slatinu. Napadlo mě přesunout se na (nyní) zadní stanoviště strojvedoucího a tam jsem pak strávil většinu času ve voze (navíc toto stanoviště bylo vedle kafíčka apod.). Cesta pod dráty až po Blažovice k focení nevybízela. Dále jsme již jeli bez drátů. Ač celý život Brňák, nikdy jsem ještě tímto úsekem nejel.

Zajímavostí stanice Koryčany jsou pouze jednoduché kolejové spojky mezi kolejemi 1 a 2. Ty nám předtím neumožnily dojet z tratě po koleji 1 přímo na potřebnou staniční kolej č.6, která je na obrázku po pravé ruce a ještě mimo obrázek. Popojeli jsme tedy přes dvě výhybky v poloze do obdočky nejprve na traťovou kolej č. 2.
“Moje” stanoviště se na chvíli stalo předním, vyfotil jsem tedy našeho fíru v akci (viz výše). Ze druhé traťové koleje jsme po změně směru jízdy popojeli na šestou, a to až za výhybku, kterou začíná trať na Koryčany. Tato výhybka se nachází na šesté koleji poněkud dále od zhlaví – trať vychází jakoby z boku nádraží. Je již přehozena do odbočky na Koryčany a je stavěná místně.
Podle brožurky (jen sešitý čb tisk z laserové tiskárny, ale pěkně zpracovaný!), kterou dostal každý účastník, byla osobní doprava Nemotice – Koryčany zastavena v roce 1980. Nákladní doprava občas probíhá, přitom formálně vzato jde o posun v rámci stanice Nemotice, na vzdálenost asi 5 km. Informaci o nákladní dopravě jsem přijal s uspokojením. Pokud si totiž vzpomínám z tisku před několika lety, měly na této trati dráhy “uskladněno” několik kilometrů vozů, což myslím dopravu úspěšně znemožňovalo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *