Milevsko 2008

20.6. 2008

Reportáž z návštěvy setkání Zababova a Fremo v Milevsku 30.4. – 4.5.

My jsme tam byly pouze ve dnech 1.5 a 2.5.

 

Jak vypadal layout: Hlavní trať začínala ve skrytém nádraží Olomouc, pokračovala přes odbočnou stanici Kvítečkov, pak přes vlečky Milevsko, stanicí Zahrádky a přes viadukt do Staré Paky. Zde začínala dvoukolejka kolem Ústí nad Labem – Střekov (Setuza) do Toníkova. Odtud opět již jednokolejně do německé odbočné stanice Felixstein a do skrytého nádraží Vechta. Ze stanice Kvítečkov odbočovala trať do Maďarska přes Decs do skrytého nádraží Sonnenzella. Stará Paka měla vlečku do Hrabové a vedlejší trať přes zastávku Kraváře, stanicemi Hukovice a Jeseník až do Bechyně. Z Hukovic vedla vlečka do Haspelbergu a měla vést trať do Polska do Jastrzebie Zdrój, bohužel Poláci dojeli pozdě a přivezli pouze jakousi vlečku, která měla být na konci této tratě, takže provoz na této trati byl značně omezen. Přesuneme se do Toníkova, kde na jednom zhlaví byla dvoukolejka do Staré Paky spolu s vlečkou do Setuzy, a na druhé straně pokračování jednokolejné hlavní tratě do Německa a jednokolejné vedlejší tratě D3 přes Beroun – překladiště (na H0e), Sudoměřice u Bechyně a zastávku Lisnice do Bílého Potoka. Z německého Felixsteinu vedla vedlejší trať do Rakouska do skryté stanice Unsmarkt, kde bylo překladiště na H0e. Trať velikosti H0e vedla z Berounu – překladiště přes Včelničku, Bukovinu a Střížovice do Kamenice nad Lipou. Odtud dále přes zastávku Petrov – plže, která byla mimochodem na soutěži v Brně do rakouské Illse s trianglem do pily Weiss a nákladištěm Ruda. Trať z Illse vedla přes nákladiště Olhausen a nákladiště s lomem Grube Getrud do skryté stanice Unsmarkt, kde bylo taktéž překladiště na normální rozchod. Ze skryté stanice Olomouc měla taktéž vést trať do Depa, to taky bohužel nebylo. A na které sem se docela těšil z dostupných fotek. Podrobný layout je možné stáhnout na stránkách zababova – Fremo – Milevsko 2008.

         Ve čtvrtek ve 21:00 bylo zahájeno 1.ježdění dle grafikonu. To se bohužel neobešlo bez provozních problémů, takže asi po modelové hodině a půl zastavil čas a začlo se s odstraňováním problémů. To se protáhlo až do hluboké noci, takže 1. gvd se nedojezdilo. Vše jsme si vynahradily příští den, kdy se jezdilo jako o život. Nebyla nouze o zajímavé provozní situace, např. 1.násled Pn, kdy bylo moc vozů k odeslání v Olomouci a na vlak již nemohly být připojeny kvůli normativu náprav. Taktéž občasné jízdy vlaků proti sobě případné opuštění lokomotivy po přejezdu hranic, fíra se asi bál jezdit do Německa. A další úsměvné historky a příhody.

        Lituji toho, že jsem nemohl být na tomto setkání déle, ale práce je práce.

Tak a teď pár fotek:

Celkové pohledy na layout:
Fotky a zajímavosti z provozu na normálněrozchodné části
A nakonec několik fotek z provozu a layoutu velikosti H0e

Toť vše, snad bude příští rok stějně vydařený jako ten letošní.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *