Jelikož jsme naznali, že je potřeba osadit přejezd dvoukolejky modelovými blikači a závorami místo nemodelového výstražníku VÚD, a celý jej předělávat se nám zdálo velmi pracné a zdlouhavé, tak jsme vymýšleli, kam umístit pohon a elektroniku. Jak to dopadlo, můžete sledovat dále, ale obrázky a postup prací se zde bude postupně doplňovat podle aktuálního stavu prací, tak se dívejte častěji.
Aktualizace: 22.11.2008
Jak bylo psáno výše, tak v pondělí jsme se s Jardou večer snažili vymyslet uchycení pohonu závor na přejezdu s co nejmenší pracností a jelikož je přejezd rozdělen dělením rámů na 2 části tak jsme nad tím chvíli hloubali až nakonec zvítězila myšlenka krátké výluky s komplexní rekonstrukcí, kterou jsme hodinu předtím kategoricky zavrhli…… Na naši snahu navážou potom další odborníci zabezpečováci a elektronici, kteří přejezd oživí nejen blikajícími světly, ale i funkční houkačkou nebo zvonkem. Vlastní závory i výstražníky jsou vyrobeny z naší leptané stavebnice a pohon je teď z výhýbkového přestavníku a je umístěn pod kolejištěm, táhla k závorám vedou pouze sloupem a krabicí se skutečným pohonem.
Zahájení výluky: 22.4.2008 ve 20.30 hod.
Ukončení výluky 24.4..2008 v 18.30 hod.
Rozsah prací: demontáž přejezdu, demontáž obou traťových kolejí i s přilehlými úseky, komplexní obnova podloží tratě, zpevnění, výměna štěrkového lože, položení kolejí, zaštěrkování, nivelace, podbití, zkušební jízda, výroba a osazení výstražníků se závorami a stavba nového přejezdu silnic včetně zprovoznění pro automobilovou dopravu.
Původní přejezd s nemodelovým výstražníkem VÚD, který se používá jen u jednokolejných tratí
Výluka započala demontáží silnice a kolejí v pondělí 22.4. v 21.10 hod
Pak bylo nutné vyrobit šablonu nového dílu, na což nám posloužil kus balícího papíru
A nyní již Jarda začíná „bagrovat“ podloží, ještě že to v modelu lze udělat tak jednoduše:-))
Vybagrováno, může začít výstavba nového přechodového kusu
A už máme úterý večer, jsou vyrobeny nové sloupky a právě se lepí. Trošku problémem je, že se zrovna pod přejezdem kříží 2 tratě
Nové podloží je zhotoveno z odřezku MDF desky a právě je zatíženo závažími, aby zaschly podpěry, což necháme proschnout do zítřka.
Ve středu jsme přišroubovali nové podloží, vyměřili osy kolejí a začali lepit odhlučňovací samolepky pod pražce
Už jsou nalepeny podložky pod obě koleje, probíhá dolaďování výšky kolejí na koncích přechodového kusu, aby tam nebyl schod
Výluka se blíží do konečné fáze, první kolej je nalepena a již sjízdná, jen chybí elektrické zapojení
Propojení druhé koleje, jen provést zkoušku sjízdnosti
Zde je testovací vůz z plexiskla pro zkoušení sjízdnosti kolejí, po projetí tímto vozem prohlašujeme výluku za ukončenou, i když ještě budou probíhat práce na uzavírce přejezdu pro silniční dopravu
A o několik dní později je již i těleso silnice položené, zbývá dodělat vnitřní dlažbu mezi kolejnicemi, osadit závory s výstražníky a provést finální povrchovou úpravu
Jarda piluje první otvor pro upevňovací šachtu závor
A abych jen nefotil, tak zde si zase piluju otvor pro výstražný blikač vlevo od přejezdu
Jarda v pátek 2.5.2008 zaštěrkovává koleje
Jak je vidět, tak i silnice mají nový asfaltový povrch
V neděli 4.5.2008 už byly koleje zaštěrkovány, terénní úpravy kolem trati už jsou hotovy, jen tam zatím nestačila vyrůst tráva…
Chodníky kolem přejezdu Jarda již položil, jen je potřeba je ještě řádně ošlapat :-))
Také je již na svém místě i Skuhrovský pivovar s opravenou závorou
V pondělí 5.5.2008 byly zkušebně osazeny závory z vlastního leptu zatím bez blikačů a vyzkoušeny s pohonem z přestavníku výhybky
Pohled na přejezd se závorami AŽD ve stavu 5.5.2008
Nejhorší práce byla složit originální ruské blikače a provléknout napájecí drátky vnitřkem trubiček. Bez tohoto jednoduchého přípravku to prostě nešlo, i tak každý blikač se povedl až na 3 pokus
Složené závory i s blikači již s osazenými SMD LED 1206
Zde ještě chybí červené LED 0603 ve světlech na vlastních závorách, ale zatím je asi neosadím
Pohled na pohon závor s elektronikou, deska uprostřed je mozkem závor, vyhodnocuje stejně jako ve skutečnosti situaci na trati a dává povely motoru závor i blikačům i výstražnému zvuku, zde je to klasická houkačka
Nainstalované závory v klidovém stavu s blikajícím bílým světlem (pozitivou)
Ale co se to děje, zde závory ještě nestačily zavřít, vlak byl rychlejší, než předzváněcí doba, musíme to ještě doladit 🙂
A zde již závory fungují, jak mají….
A zde je výsledek, osazené závory
A i na druhé straně přejezdu. Ještě chybí dodělat dlažba mezi kolejemi a další 2 blikače na levé strany přejezdu