Po zrušených lokálkách, část 1

27.3. 2008

Zde je k nahlédnutí malá reportáž z cesty motorovým vozem M240, která se uskutečnila z iniciativy Petra Píšaly ve víkendových dnech 16. a 17.dubna 2005 pod titulem „Po zrušených lokálkách na jihu Moravy“. Podotýkám, že jde o čistě osobní pohled.

Cesta začínala na nádraží Brno-dolní. Vůz stál v obvodu depa, které, jak je vidět, není využíváno pro běžný denní provoz ČD.

Tímto směrem se za chvíli vydáme již zmíněným motorovým vozem M240.
Tím, že jsem si jeho fotografii nechal až na konec této série záběrů, jsem se již trochu prozradil. Zatímco naprostá většina „spolucestujících“ ve voze chtěla fotit především tento vůz na sto způsobů, já jsem se zaměřoval především na místa, kudy jsme jeli. Tím jsem se občas dostal do rozporu s většinou. Při zastavení v zatáčce na trati jsem se vydal fotit (například) kupku hnoje, zatímco ostatní chtěli vidět vůz zasazený do nějaké scenérie, a moje postava jim v záběru překážela. Doufám však, že jsme to společně uřídili ve zcela snesitelných mezích.
Podotýkám ještě, že informace o bývalém či současném provozu na předmětných tratích se na fotce jaksi zachytit nedají, přestože ty mě zajímaly rovněž.

Moje fotky jsou tedy především studijní materiál železničního modeláře. Není nijak převratný, vlastně se dá říct, že zachycuje často banality, ovšem právě na ty banality se modelář „u stolu“ dosti často těžko upamatuje. Kupříkladu poslední obrázek nahoře – pohled k východu: Co je na něm? Trpasličí návěstidlo (např. jaký má sokl?) nebo úroveň „terénu“ mezi kolejemi v rovině (nákladní nádraží nemá žádná nástupiště), kde jsou vyšlapané cestičky a co je zarostlé. Prostě spousty detailů, které se v modelářské dílně hodí.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *