Stavba modelu výpravní budovy stanice Rakšice v H0 – 2.díl

12.7. 2009

Další část článku o stavbě modelu výpravní budovy Rakšice, zejména o přípravě podkladů a hrubé stavbě.

Z fotografií a půdorysných náčrtů staveb stanice Rakšice jsem se pokusil nakreslit výkres hrubé stavby. Půdorysné rozměry se daly s nějakou chybou stanovit podle plánu výměr místností, kde jsou ovšem uvedeny vnitřní rozměry, tedy bez tlouštěk zdí. Zde jsem se pokusil pomocí součtových rozměrů místností v jednotlivých patrech a místností vedle sebe, počtu zdí a jejich obvyklých tlouštěk (cca 60 cm pro nosné zdi a 25 cm pro příčky) stanovit vnější rozměry, ale výsledek jsem nakonec musel upravit podle obdobné dosud stojící budovy na stejné trati a to v Silůvkách. Ta je sice dnes již velmi přestavěna, ale původně byla shodná, což dokazují dobové fotky.  Podezdívky má ještě původní, tedy její základní rozměry jsem po fyzickém oměření použil pro základ stavby Rakšic. Ze Silůvek jsem také čerpal některé detaily, jako vazby trámů a hlavně výškové rozměry, které se z fotografií ukázaných v minulém článku dají těžko určit.

Výkres je kreslen v programu ProgeCad, který je velmi podobný AutoCadu, ale má tu dobrou vlastnost, že je pro nekomerční použití zdarma. Link je zde: http://www.progecad.com/?page=smart2008

Výkres budovy v Rakšicích nakreslený podle fotografií a půdorysů (po kliknutí se zvětší)

 

Nakreslené jednotlivé díly hrubé stavby pro vypálení laserem

 


Podklad pro řezání dýhy laserem dřevěných části budovy Rakšice a některých dílů strážního domku Budkovice

Pokračování příště…(jak bude čas)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *